סוגי וויסקי מומלצים

במאמר זה נסקר עבורכם מספר סוגי וויסקי מומלצים מרחבי העולם. עכשיו זה הזמן המושלם להיות חובבי וויסקי. משקאות אלו הם כעת פופולריים יותר, מגוונים יותר, והכי חשוב, טעימים מתמיד. 

אם אתם שותים Whiskey במשך שנים, אתם במקום טוב. אם זה עתה החלטתם להיכנס לעולם הוויסקי בפעם הראשונה, נקנא בכם. אבל עם כל כך הרבה מותגי וויסקי בחוץ בימים אלה, זה יכול להיות קשה למצוא את הטוב ביותר, בין אם אתה יודע טעם או טירון. כדי לעזור לך למצוא את הטוב ביותר, ריכזנו כמה מהמותגים עליהם מדברים שותי הוויסקי.

מהם סוגי וויסקי מומלצים השונים?

לפני שמנסים בקבוק ויסקי חדש, חשוב לזכור את זני הליבה. להלן שמונת הוויסקי החשובים ביותר שאתם צריכים להכיר.

בורבון: בורבון הוא הבחירה הראשונה של שותי ויסקי רבים בגלל טעמו המתוק והמעושן שקל ללגום לבד או לערבב אותו בדרך המיושנת. המכונה לפעמים וויסקי אמריקאי, בורבון עשוי מתירס (לפחות 51% תירס, ליתר דיוק), מיושן בחביות עץ אלון טריות חרוך, והוא 80 מעלות ומעלה.

טנסי: וויסקי טנסי הוא בורבון מבחינה טכנית, אבל מזקקות וויסקי טנסי עשויות לא להסכים. הסיבה לכך היא שהוויסקי טנסי חייב להיות מיוצר במדינה. תוך שימוש בתהליך טבילת פחם המכונה תהליך מחוז לינקולן לפני היישון. זה ירכך את הוויסקי וייצור תחושה חלקה יותר בפה.

שיפון: עוד אחד מבין סוגי וויסקי מומלצים הוא ויסקי שיפון. כשמו הוא מובן מאליו, הוא חייב להיות עשוי בעיקר משיפון. וויסקי אמריקאי מיושן בחביות עץ אלון טריות תוך שימוש באותו תהליך יישון כמו בורבון. הוא גם מייצר טעם חריף שהופך אותו לוויסקי המועדף עבור קוקטיילים מסוימים, כמו מנהטן.

וויסקי אירי: אירלנד (הרפובליקה של אירלנד) וצפון אירלנד משתמשות בעיקר בשעורה ובלתת לייצור וויסקי אירי. תהליך היישון האירי לוקח לפחות שלוש שנים (אבל בדרך כלל יותר) בחביות עץ כדי לייצר יין חלק מאוד.

וויסקי סקוטי מומלץ: הסקוטים משתמשים בשעורה או דגנים מאלטים, חביות עץ אלון (בדרך כלל חביות אקס-בורבון או שרי לשעבר). כמו כן, בתהליך יישון של לפחות שלוש שנים להכנת וויסקי. הטעם של סקוץ' מושווה לעתים קרובות לבורבון, אך מפגין טעם מעושן ייחודי.

וויסקי יפני: יפן לא התחילה לייצא את הוויסקי שלה לארה"ב עד המאה ה-21. אנחנו שמחים שהם עשו זאת. הוויסקי היפני מפוצץ בגלל הטעם המעושן היבש ביותר שלו. הוא עשוי מאלט כפול או שעורה כבול באמצעות תהליך זיקוק בהשראת יצרני וויסקי סקוטי.

וויסקי קנדי: וויסקי קנדי, על בסיס תירס, חייב להתיישן לפחות שלוש שנים בחביות שלא יעלו על 700 ליטר. היישון זה, יחד עם הריסוק והזיקוק הראשוניים, כולם חייבים להתרחש בקנדה. קנדים יכולים להוסיף גם חומרי טעם וצבע מלאכותיים, אבל המוצר הסופי חייב להיות בעל ABV של לפחות 40%.

הבדל חשוב בין וויסקי אמריקאי לכל סוגי הוויסקי האחרים הוא גיל החבית. על פי חוק, וויסקי אמריקאי חייב להיות מיושן בחביות עץ אלון חדשות. בעוד וויסקי סקוטי, אירי, יפני וקנדי משתמשים בעיקר בחביות יישון. אלו לעתים קרובות החביות ששימשו לאחרונה לבורבון אמריקאי.

סוגי וויסקי מומלצים

2 סוגי וויסקי מומלצים ביותר

גלנפידיך 21 שנים

אנחנו חושבים שאם אפשר, כל אחד שמתחיל לשתות וויסקי צריך לנסות בקבוק Whiskey איכותי כדי לקבל תמונה מלאה של מה זה וויסקי. גלנפידיך 21 שנים זו היא דרך מצוינת לעשות בדיוק את זה. הבשלות שלו מפחיתה את החך, ומאפשרת לכם להעריך במלואה את הדקויות של האלגנטיות של הוויסקי. הוויסקי סינגל מאלט, משדר תווים ייחודיים של בננה, טופי חריף ופירות אחרים.

עם הגרנד רזרב, תכירו גם את אחד ממותגי הוויסקי המובהקים בעולם. גלנפידיך קיים מאז 1887 והוא כיום וויסקי הסינגל מאלט הנמכר ביותר בעולם. המותג האגדי הזה הוא מרכיב עיקרי בבר של כל אנין וויסקי. הוא בהחלט שווה לבדוק אם אתם רק נכנסים לאווירה.

אם אתה שותי ויסקי ותיקים, אז אתם בוודאי יודעים שגלנפידיך בן 21 הוא וויסקי פנטסטי, עד הסוף. הוא מתנה נהדרת לכל חובב וויסקי, ולאירועים מיוחדים.

מקלן שרי אוק 12 שנים

ה-Macalan הוא חלק מעולם הוויסקי הפרימיום. הם קיימים מאז 1824 והם עדיין חלק של סוגי וויסקי מומלצים מהנמכרים ביותר בעולם. למעשה, הם היו אחת החברות הראשונות שייצרו המוני ויסקי סינגל מאלט.

אנחנו אוהבים את חביות מקאלן שרי אוק 12 שנים של Macallan משתי סיבות: ראשית, הן התבגרו בחביות שרי אלון אולורוסו הייחודיות לספרד. חביות אלו מכניסות לטעם מגע של תווים פירותיים ופרחוניים. שנית, הוא בן 12, מה שהופך אותו לוויסקי סקוטי בוגר ומובחר – אך זמין יותר מהבקבוקים הישנים של ה-Macalan (עד 72 שנים ונמכר בסכום עתק של 10,000 דולר).

ה-Macalan מייצר וויסקי ספייסייד, מה שאומר שהם מזוקקים בסטראת'פיי, סקוטלנד. שבמקרה הוא ביתם של שני וויסקי סקוטיים הנמכרים ביותר בעולם: גלנפידיך וגלנליווט. ספייסיידים מאופיינים בטעם מתוק ועז יותר והם נגישים יותר לשתייני וויסקי מתחילים.

תוכן עניינים

כתבות נוספות
5