מלחמת חרבות ברזל

מלחמת חרבות ברזל

מלחמת חרבות ברזל (מלחמת ישראל-חמאס בשנת 2023) היא אירוע משמעותי בתוך התנועות והקרבות במזרח התיכון. במאמר זה, נסקור את הסיטואציה המורכבת שהתפתחה ואת הסיבות לפריצת הקרב.

הרקע של מלחמת חרבות ברזל

הקרבות בין מדינת ישראל וארגון חמאס ברצועת עזה הם חלק ממתחים ארוכי המשך שנמשכו שנים רבות. בעשורים האחרונים, נכנסו הצדדים למספר הפסקות אש לאחר כמה מבצעי לחימה מצד ישראל כתגובה לירי הטילים של חמאס לכיוון ישראל, אך המתיחות חולקה לעיתים רבות על פי טריגרים שונים. בעוקץ השנים האחרונות, התקרבו הצדדים שוב למאבק וההתעסקות בשנאה מצד חמאס והג'יהאד כלפי ישראל.

תחילת המלחמה

ב-7 באוקטובר 2023, פרצו מחבלים מארגון חמאס את גבול ישראל-עזה. הפריצה נעשתה בהפתעה מוחלטת וללא כל מודיעין ישראלי שחשד בהתקפה מצד חמאס. תחילה המחבלים פרצו את החומה במספר רב של נקודות בצורה רגלית ובאמצעות רחפנים. לאחר מכן, הם עשו דרכם לישובי עוטף עזה והדרום והתחילו לירות בכיוונם של תושבי הערים. הם עשו זאת בצורה האכזרית ביותר כשבדרך הרגו אזרחים תמימים, תינוקות, מבוגרים נשים וילדים. כמו כן, נחטפו אזרחים וחיילים לתוך שטח עזה. מלחמת חרבות ברזל החלה עם הלחימה האמיצה של תושבי יישובי העוטף וכוחות הבטחון.

תקיפת צה"ל ברצועת עזה במהלך מלחמת חרבות ברזל

צבא ההגנה לישראל החל את התקיפה האווירית בעזה באמצעות חיל האוויר הישראלי. תחילה הותקפו מספר רב של בניינים ומפקדות של חמאס. בהמשך גם שכונת היוקרה העזתית רימאל. במקביל חמאס ממשיך את התקיפה שלו על שטח ישראל באמצעות טילים ורקטות לאיזור הדרום והמרכז. כמו כן, מחבלים אכזריים סוררים שמנהלים דו קרב מול כוחות הבטחון.

תגובות בעולם למלחמה

לאחר שפורסמו הזוועות ופשעי המלחמה שביצע חמאס במסגרת מלחמת חרבות ברזל בתקשורת העולמית זה גרר תמיכה גורפת ברחבי העולם. כמו כן, מנהיגי מדינות בעולם הביאו תמיכה גורפת לישראל. השכיל לעשות זאת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אשר נתן מנדט לישראל בזכות להגן על עצמה בפני טרור מול חמאס. הוא גינה את ארגון חמאס כארגון טרור צמא דם ושנאה שמשתמש בפלסטינים כמגן אנושי. הדגיש בנאומו את המילים "אנחנו עם ישראל".

האיום מצפון של מלחמת חרבות ברזל

ארגון הטרור חיזבאללה שנתמך ע"י איראן החל בנסיונות תקיפה וחדירה לשטח ישראל. כרגע אירועים אלו לא התפתחו לידי מלחמה בגזרה הצפונית אך צה"ל פרס כוחות רבים בגזרת הצפון למקרה שהמצב יסלים. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזהיר בנאומו צבאות וכוחות צבאיים נוספים שלא לחשוב לנצל את המצב ושבמקרה שיפתחו בגזרה נגד ישראל צבא ארה"ב לא יהסס להשתמש בכוחו. הגדיל לעשות זאת מזכיר המדינה של ארצות הברית לויד אוסטין שהודיע ביום ראשון ה-8 לאוקטובר כי הוא הורה לקרב את נושאת המטוסים USS ג'רלד פורד לחופי מזרח הים התיכון.

לסיכום הימים הראשונים של מלחמת חרבות ברזל נרצה לחזק את עם ישראל וכל לוחמינו האמיצים.

post

תוכן עניינים

כתבות נוספות