כמה זמן נמשך התקף פריצת דיסק?

במאמר זה תגלו כמה זמן נמשך התקף פריצת דיסק, הסימפטומים, הגורמים ודרכי הטיפול. כמו כן, תגלו את ההבדלים בין פריצה של הדיסק בצוואר ובגב התחתון במאמר זה.

כמה זמן נמשך התקף פריצת דיסק ומהו?

לדיסק מרכז רך דמוי ג'לי ושכבה חיצונית קשיחה. דיסקים בין חולייתיים פועלים כמו בולמי זעזועים בין החוליות או עצמות עמוד השדרה. פריצת דיסק מתרחשת כאשר המרכז הרך של הדיסק עובר דרך אזור חלש של הדופן החיצונית הקשה. הרבה אנשים שואלים את עצמם כמה זמן נמשך התקף פריצת דיסק ובהמשך המאמר תגלו.

פריצת דיסק יכולה להופיע בכל מקום בעמוד השדרה ועשויה שלא לגרום לתסמינים כלשהם. אם הדיסק לוחץ על עצב עמוד השדרה, הוא יכול לשלוח אותות כאב מכל מקום בגוף. וזה תלוי באיזה עצב עמוד השדרה מושפע. האזורים הנפוצים ביותר בעמוד השדרה לפריצת דיסק הם הצוואר (עמוד השדרה הצווארי) והגב התחתון (עמוד השדרה המותני). התסמינים דומים אך משפיעים על חלקים שונים בגוף.

כאשר אתם רוצים לדעת כמה זמן נמשך התקף פריצת דיסק דעו שכאב כתוצאה מכך יכול להיות כרוני, או שהוא יכול להופיע בהתקפים לסירוגין של כאבים עזים. זה יכול לגרום לכאבי צוואר, גב או רגליים. כאב באזור הצוואר (הנקרא עמוד השדרה הצווארי) מטופל בצורה שונה מכאב בגב התחתון ו/או ברגליים.

רופא מסביר כמה זמן נמשך התקף פריצת דיסק

כמה זמן נמשך התקף פריצת דיסק ואיך זה מרגיש?

אתם לא יכולים להרגיש את הפריצה של הדיסק בצד החיצוני של הגב או הצוואר. הוא מאובחן באמצעות הדמיה, כגון צילומי רנטגן או סריקות CT. פריצת דיסק עלולה להיות מלווה ללא תסמינים, כך שלעולם לא תרגישו אותם.

כאשר אתם רוצים לברר כמה זמן נמשך התקף פריצת דיסק שימו לב לתסמינים. באזורים של הגב התחתון או בעמוד השדרה המותני. אתם עלולים לחוות כאבים בגב התחתון ו/או ברגליים, אולי אפילו בכפות הרגליים. אם הפריצה נמצאת בצווארכם, אתם עלולים לחוות כאב בצוואר ו/או בזרועות, ואולי בידיים.

מה גורם לפריצות דיסק?

רוב פריצות הדיסק מתרחשות אצל אנשים בשנות ה-30 וה-50 לחייהם, כאשר הדיסק הוא עדיין חומר דמוי ג'לטין. באופן מוזר, רוב פריצות הדיסק מתרחשות בבוקר. הסיבות לתופעה אינן מובנות במלואן, אך עשויות לנבוע מהפיזיולוגיה של עמוד השדרה. כמו כן, שינויים בתכולת המים של הדיסקים הבין חולייתיים המתרחשים במהלך היום.

רציתם לדעת כמה זמן נמשך התקף פריצת דיסק אך דעו שהוא מתרחש בדרך כלל כתוצאה מפציעה או הרמה לא נכונה. כאשר זה מתרחש אצל מבוגרים יותר, בדרך כלל זו תוצאה של הזדקנות. היא גורמת להתייבשות הדיסקים ולהתקשות, מצב המכונה מחלת דיסק ניוונית. כאשר זה קורה, הקיר החיצוני של הדיסק עלול להיחלש, מה שגורם לו להיקרע. 

דרכי הטיפול

ברוב המקרים, כאבים מפריצת דיסק צווארי או בגב חולפים תוך 4 עד 6 שבועות עם טיפול ביתי כלשהו, כולל:

  • פיזיותרפיה – הרופא שלך עשוי להמליץ על פיזיותרפיה ואולי על זריקות סטרואידים. וזאת להקלה על כאבים כדי למזער את אי הנוחות בזמן פעילות גופנית. בפיזיותרפיה משתמשים במכשירים כמו מיני בייק לחיזוק השרירים הסובבים את אזור הפציעה
  • קרח – חבילה קרה או קוביות קרח המורחות על האזור יכולות להפחית את הדלקת ולהקל על הכאב
  • משככי כאבים – משככי כאבים ללא מרשם, כגון אצטמינופן (טיילנול) ותרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות, כגון איבופרופן או אספירין, עשויים לסייע בהקלה על כאב כרוני הנגרם על ידי פריצת דיסק. משככי כאבים במרשם עשויים להידרש במהלך פרקים של כאב קיצוני, אך שימוש ארוך טווח במשככי כאבים אינו מומלץ
  • אקדח עיסוי מקצועי שימוש במכשיר לעיסוי המקום ולהגברת זרימת הדם באזור הפגוע.

אם אמצעים אלה אינם פועלים או שהכאב שלכם חמור, יש להתייעץ עם מומחה לגבי טיפול בכאב עם הזרקות סטרואידים או ניתוח במקרים חמורים.

כתבות נוספות
5